mandag 25. mai 2009

Leaving the vomb!

Etter lang lang tid som beboer på studentby, må jeg nå ut i den store verden. Og jeg må betale for det, ikke bare litt men mye!
Siden studiene mine ikke har kastet av seg noe voldsomt i kroner og øre enda, så er det livet som fabrikkarbeider som holder liv i meg. Og jeg lever helt ok jeg, men det er ikke noe inntekt å få huslån på. Med mindre jeg vil bo i ett kott på stadt.

Leie blir da alternativet, og da ender jeg opp med mer eller mindre høyere boutgifter enn om jeg hadde lurt en bank til å gi meg lån. Hm, synes det er litt snodig egentlig.

Så hva skal man da gjøre? kjøpe vinger for pengene? flyve ut over engene? Jeg lukker øynene og håper inderlig at vi skal klare å finne en leilighet som ikke koster skjorta og som befinner seg på denne siden av saltfjellet.

Noen som vet om en ok leilighet i Trondheim på 45 kvm pluss til under 7500? Som er ledig før 1. juli?

Og til slutt, kan noen låne meg veska til Merlin? Slik at jeg får med meg alt skrotet mitt når vi flytter?
For her trengs mirakler på løpende bånd.

2 kommentarer:

  1. hva? forlater du steinan?
    Tenkte det var teknisk umulig.
    - Frode

    SvarSlett
  2. Veeeeeel, Må nok flytte nå. 9 år er strengt tatt ikke noe å være stolt av....Men jeg trives veldig godt da.

    SvarSlett