mandag 8. juni 2009

The Hunt for new appartment


kunne vært en fin filmtittel!

Virkeligheten er bare trist. Jeg og min kjære har endt opp med å måtte finne leilighet i Trondheim på den værst tenkelige tiden av året. Nemmlig samtidig med alle nye studenter som kommer til byen til høsten. Folk går bananas i leiemarkedet nå, of resultatet er høyere priser og en sprø konkurranse om det lille som er tillgjengelig.

Midt oppe i dette jobber jeg treskift, altså en uke natt, en uke ettermiddag og en formiddagsuke, så hver tredje uke er jeg forhindret fra å dra på visninger.

Å har jeg nevnt at vi må være ute i løpet av ca tre uker?

Jeg burde selvsagt ha startet mye tidligere med å lete, men økonomien tillater uansett ikke noe mye overlapping hva leieperioder anngår.

Og hvisogmåtedersom at vi finner en leilighet og blir godtatt av utleier, så gjennstår bare den lille detaljen som kalles flytting. Jeg regner ikke lengre tingene mine i esker og møbler, men i kubikk. Noen som trenger en liten kubikk med samlekort?

Eller kanskje gamle datadeler? eller kabler? Jeg trenger seriøst hjelp til å lære meg å kaste ting, også trenger jeg ett skolekorps eller to til å bære ruklet mitt!

Men først, så trenger jeg en stor nok leilighet.

Følg med i neste episode av skrotniossen prøver å finne ett hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar