lørdag 11. april 2009

By og fjell

Det har kommet meg for øret at den gjevne nordman reiser på fjellet i påsken. Hvorfor?
Her har de fleste av oss klaget over sno, snø og kuldegrader siden de første av dem for krypende i oktober/november, men så snart snøen begynner å smelte og plussgradene igjen inntar byen hiver man seg i bilen og kjører til fjellet!? Si at det ikke er bare jeg som synes det er en logisk brist i det hele?

Selv så elsker jeg simpelthen bypåsken! Hvorfor? Fordi alle dere andre forlater byen min for en ukes tid! Jeg kan kjøre til byen midt på dagen uten å stampe i kø overalt, jeg slipper å stå i kø i ti minutter for å kjøpe meg en kopp kaffe. Jeg slipper rett og slett unna alle de kjernesunne idealfolka som kun tjener til å ødelegge humøret mitt.

Så måtte påskefjellet beholde så mange av dere som overhodet mulig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar