torsdag 9. april 2009

Return of the lyskestrekk

Skjærtorsdag me sol og fint vær på solsiden i Trondheim. Masse kaffe og litt for mye optimisme fører til deltagelse i hackysack (ligner på basse, bare ikke så kult)
Kroppen holdt i ca 3 minutter, før en bevegelse røsker opp lyskestrekken som har plaget meg i ett par måneder. Det gjør faktsik vondt å bli gammel!

Hvis det eksisterer en brukermanual for mennesker, så er en av advarslene at for mye kaffe, kan seriøst skade dømmekraft og humoristisk sans! Dagens solsidenbesøk beviste dette ganske ettertrykkelig. Etter å ha pratet litt frem og tilbake rundt Star Warskostymer, og det faktum at en av gutta rundt bordet kjører trikk, kommer vi frem til at en som kjører trikk såvist må kunne kalles en trikkepilot, og hvor interessant ville det ikke bli om han en dag dukket opp i fullt Tie Fighterkostyme? Eller......

Og enkelte ting er morsomst der og da.

Jeg kan heller fortelle "kort" om min etterhvert langvarige jakt på ett par gode "Knobelbechers". I forbindelse med at jeg setter sammen mitt "Imperial crewman" kostyme, så må jeg gå til innkjøp av ett par sorte høye militærstøvler alla tyske offiserer for lenge siden. Disse støvlene går under de fantastiske navnene "Knobelbechers" og "Bunderswehr". Jeg fant og kjøpte ett par ubrukte "Knobelbechers" på ebay i slutten av mars. Jeg har ventet i spenning på å få de i posten, men den gang ei. Nå har tydelighvis selger funnet ut at støvlene var "skadet" MY ASS! Fyren prøvde seg på en svindel og måtte finne på noe lurt når kjøper begynte å etterlyse saker og ting! Så nå må jeg igjennom masse byråkrati for å få tilbake spenna mine.

MEN! jeg trenger fortsatt støvler til kostymet mitt. Så i dag har jeg bestilt ett nytt par med vesttyske støvler (la oss håpe at dete går bedre) For planen er å gå sammen med 501st nordic legion i 17. Maitoget i år! Ja nemlig, Darth Vader har tenkt å gå i folketoget! Kan jo for pokker ikke gå glipp av det.

Og se opp kanskje en dag når du intetanende skal ta trikken til lian, så er det som møter deg i døra noe helt annet enn en ttuniform.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar