onsdag 8. april 2009

Å leke med maten!







Jeg er ingen gourmetkokk!


MEN! Jeg leker med maten. Av en eller annen grunn gir det meg en veldig følelse av tillfredshet å "legge opp" maten på tallerkenen.

Hvis man legger litt ekstra i presentasjonen av maten, kan selv tacokjøttboller med ris og ukokte gullrøtter fremstå som iallefall litt spennende.

Problemet mitt er ganske enkelt at jeg er langt fra like oppfinnsom når det kommer til å lage mat. Som oftest blir det små variasjoner over kjente tema; Taco med alt, taco med litt mindre, taco med bare kjøtt og sterkt, eller tacokjøttboller. Generelt så er jeg fornøyd så lenge det er sterkt.

Den store utfordringen dukker opp når min palatè skal forenes med min bedre halvdels smaksløker. De ansatte ved lokalbutikken er til stadighet vitne til våre heller tidkrevende forsøk på å bli enige om middag (det er ikke uvanlig at vi tusler rundt å småkjekler i butikken i en halvtimes tid, før vi kanskje blir enige om å ta nuddelsuppe med kylling for fjerde gang denne uka) Vårt store problem ligger i at jeg elsker alt som har med sterkt og tomatsaus å gjøre, mens min kjære blir rent sagt fysisk syk av ting som smaker tomat. Kombiner dette med at man helst vil ha en middag som er ferdig på ti minutter med minimal innsats.

Så jeg bare må leke med maten for å få litt variasjon, om ikke annet så iallefall på den visuelle fronten. Dette har resultert i en noe rar "hobby", jeg fotograferer til stadighet middagen min. Så når jeg har funnet ut hvordan jeg får lagt ut bilder på bloggen på den måten jeg vil at de skal ligge så kan det hende at det kommer en billedserie a'la 101 middager med tacosaus!

Inntill da vil jeg bare annbefale nuddelsuppe med kylling, ukokter gullrøtter, og tacosaus.

1 kommentar:

  1. Akk ja, men nå trenger vi ikke kjekle på noen uker.

    SvarSlett