tirsdag 28. april 2009

Frå Vrådal å tebarsatt, ei reiseforteljing!

Det er en del dager siden sist innlegg nå. Den første grunnen er at jeg jobbet ettermiddag i forrige uke, hvilket betyr at jeg ikke hadde noe sosialt liv i det hele og det store den uka. I tillegg så reiste jeg på fredags morgen avgårde for å være på kurs i helgen.

Dette kurset er i forbindelse med en jobb jeg skal begynne med ved siden av min jobb som målepakkestablemann på Rockwool.

Det jeg viste var at jeg skulle møte de andre som skulle på kurs i Larvik litt uttpå dagen på fredag. Så etter en flytur fra Trondheim og tog til Larvik , ble turen videre i minibuss en snodig affære. Etter en halvtime ble det en stopp på meny og bunkring av øl, jeg tror det var her det hele begynte å gå galt.

Det ble vel bare tre øl på meg i løpet av de siste tre timene av turen, og da hadde vi rukket en stopp i Bø i telemark, hvor jeg for ca 14 år siden eller noe faktisk hadde sommerjobb på sommarland. Turen endte imidlertid ikke før vi hadde passert både bø, seljord og kvitseid. Vrådal ligger ett par mil lenger inni og oppi telemarks skoger og daler.

Vel fremme ble man innlosjert i ett trivelig hotelrom og etterhvert servert Arendals (nesten ordentlig øl med andre ord) Det var på dette tidspunktet seminar og julebordsfenomenet bonger ble inntrodusert, så meg en knyttneve full av bonger endte man etter middagen opp i kjelleren på Straand hotell, hvor det av alle ting var en Trøndersk trubadur på besøk, Så det ble flere Arendals, det ble fire pils og en pizza, og ett uhellsvangert møte med Long Island Ice Tea, ganske mange av sistnevnte. 1-0 til Long Island, og min første seminardag var som seg hør og bør fyllt med intens fyllesyke.

Det jeg trenger å si om kurset per nå er stort sett at jeg har godkjent 6 timers grunnkurs i førstehjelp.

Etter fredagens utskeielser, ble lørdagen ett antiklimaks med to glass vann og rett i seng, noe som igjen sørget for at jeg var oppe en halvtime før de begynt å servere frokost på søndag.

Hele helgen var en stor opplevelse hva service og mat anngår, så Straand Hotell i Vrådal annbefales på det sterkeste.

Mandag begynte på samme måte som søndag, med bussreise, fra Vrådal og helt inn til Oslo, hvor jeg fikk tid til å tusle rundt å nye livet.

Fast Forward: møtte kompiser kjmepekoselig, masse arti prat, flytog, fort, Gardermoen! og der møtte jeg krabaten øverst på siden. Det er en R2D2 vekkeklokke, som viser tiden på veggen via "øyet" til R2. Den ble nesten med meg hjem.

mer fast forward: fly, opp, bort, ned, Værnes, buss til byen, og buss hjem, godt! Kjæreste deilig, sliten veldig.

Tirsdag: Jobb, slitsomt, byen hente sko til skomaker! De går nå på foten, så en seriøs inngåing vil fikse de. Vel hjemme så har også compaden til kostymet mitt kommet i posten, kult!
Prøver å fikse paden, men den sprekker opp, merarbeid.

Sliten i hodet nå. Bilder med fullt kostyme kommer snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar