tirsdag 14. april 2009

Postgangen, og en liten oppskrift.

I løpet av påsken har jeg sittet ganske mange timer forran pc-skjermen. I dag var første dag med postgang etter ferien, og i postkassen min da jeg kom hjem lå det to konvolutter til meg! I den ene lå det imperial insigniapatches, og i den andre lå det deler til lue og belte. Og detter er nok bare begynnelsen, for fy som visaen min har fått kjørt seg i påska. Men det forteller jeg om etterhvert som pakkene ruller inn.

I lys av finanskrisen og generelt høye priser på papegøyefor, så har jeg i dag kreert noe jeg vil kalle min første matrett som jeg føler jeg kan kalle min egen.

steinpaakylling kan vi kalle den og her er oppskriften sånn ca:

1 kyllingfilet
2porsjoner ris
1 liten rød fersk chilli
1 liten bit fersk ingefær
1/4 purreløk
1 appelsin
2 fedd hvitløk

Skjær kyllingfileten i "små" biter og stek den i olje, legg til siden.

Kok ris

ta finhakket hvitløk, ingefær og chilli og surr i olje over medium varme, tillsett risen og purreløken.
Kutt appelsin i passende biter og tillsett i retten.
Mot slutten av surringen tillsettes kylling og ønsket krydder, her annbefales koriander, salt og pepper. tillsett noen dråper sitronsaft, og en dasj med kikkoman.

Server med sitronvann og en mangafilm.

Væl bekåmme!

2 kommentarer: